Followers


ShoutMix chat widget

alhamdulillah..





Alhamdulillah Nisa' Parit Buntar dan Helwa Parit Buntar dengan Kerjasama Helwa Pusat Islam KKJ dengan jayanya telah mengadakan sambutan Maulidur Rasul di Dewan Auditorium Kampus Kejuruteraan, USM pada 28 Mac yang lepas.
Bertemakan "Kau Istimewa Penyuluh Kehidupan" telah menarik perhatian seramai lebih 170 peserta yang terdiri daripada golongan remaja dan warga emas.  Program yg julung2 kali diadakan ini, selain memperingati perjuangan Nabi Junjungan kita saw,program ini juga bertujuan menarik golongan remaja untuk mengisi masa yang berfaedah dan bersilaturrahim.
Selain itu, program ilmu ini disembahkan dengan tayangan video "Kisah Cinta Merentas Zaman" yang telah meruntun jiwa dan airmata audiens yang hadir pada hari tersebut.
Program ini diteruskan lagi dengan ceramah "The Real Ideal" yang amat berinformasi oleh Ustazah Hjh Rokiah Abd Karim, seorang pensyarah dari IPG Pulau Pinang yang banyak berkongsi realiti kehidupan dan masyarakat masa kini, mrungkai segala akhlak-akhlak yang ada pada Rasul junjungan ini serta perjuangan Rasulullah SAW.
Penonton juga diceriakan lagi dengan slot "IQ Games" oleh pelajar-pelajar Sarjana (Master) USM KKJ yag amat menarik. Turut ditayangkan juga barang2 peninggalan rasul2 terdahulu. Program tersebut berakhir kira-kira pukul 1 tengahari.

0 comments:

Post a Comment