Followers


ShoutMix chat widget

Nisa’ Friendly Visit

18 MAC 2010 (Khamis) - Nisa’ Parit Buntar bersama HalWa  Parit Buntar telah melaksanakan satu aktiviti kemasyarakatan di sini. Lawatan sambil gotong-royong ini diberi nama “Nisa Friendly Visit”. Seramai beberapa orang AJK & ahli Nisa' Parit Buntar terlibat bersama menjayakan program ini. 

Kira-kira jam 9.20 pagi kami tiba di sebuah rumah yang didiami seorang ibu tunggal bersama seorang anaknya yang kurang  upaya. Puan Shaharom bt Long, ( ) di Kg Pandak Putih, Kuala Kurau. Dipercayai beliau telah lama menghidap beberapa penyakit kronik seperti kencing manis dan batu karang. Dan saban minggu terpaksa mendapatkan rawatan di klinik-klinik swasta yang sering dilawatinya. Beliau juga tidak mampu untuk berjalan terlalu jauh dan terpaksa menggunakan tongkat serta sukar utk menjalankan rutin harian akibat penyakit tersebut. Anaknya yang tinggal bersama juga mempunyai masalah kesihatan yang agak kritikal iaitu melibatkn bahagian otak yang telah dihidapinya sejak berusia 18tahun dahulu. 






Aktiviti dan kerja gotong-royong dimulakan sekitar 9.30pg dengan  membersihkan seluruh kawasan di rumah yang bersemak. Setelah selesai segalanya, kira-kira jam 10.40pg, sesi makan bersama-sama dan beramah mesra dengan tuan rumah. Alhamdulillah kira-kira sekitar jam11.30 kami semua beransur pulang. Sekian.

0 comments:

Post a Comment